NØRREBRO STATION
A.Sømod A/S har løftet og hjulpet med monteringen af nye rulletrapper. De kommer til at hjælpe mange mennesker op og ned hver eneste dag.
Metrocityringen er seneste tilføjelse på den københavnske metro. Den nye underjordiske station på Nørrebro bliver forbundet via rulletrapper, som går fra gadeplan og op til højbanen hvor S-toget kører. Under hele byggeriet af den nye del af metroen har A.Sømod stillet lager til rådighed for mange af de rulletrapper og elevatorer, som hver eneste dag skal transportere tusindvis af mennesker.
Vi er super stolte af at være en lille del af dette store og vigtige infrastruktur-projekt som har præget bybilledet i mange år.
Opgaven var for såvidt rimelig simpel for os. Vores Mobilkran samt Vogn 22, en Volvo FM med Fassi 99 tons meter kran var fine til opgaven.
Der var relativt lidt med plads på stedet samt tæt på højspændingsledninger fra S-togsnettet.
Selve opgaven med at montere begge sider var fordelt over et par dage.
Vores skarpe medarbejdere Vilhelm og Jesper var på opgaven. Vilhelm var også udlånt til anden kranvirksomhed som rigger på deres store mobilkran.
Det skader ikke når man kan bruge hinanden selvom man er konkurrenter.
Cityringen bliver en 15,5 kilometer lang underjordisk tunnelbane, som fra 2019 vil forbinde København H, Indre By, Østerbro, Nørrebro, Vesterbro og Frederiksberg. Den nye metrolinje får 17 underjordiske stationer, der er placeret i ned til 35 meters dybde. Den samlede pris for Metrocityringen er 21,3 milliarder kroner. Metroselskabet hævder, at anlæggelsen af Cityringen er det største anlægsprojekt i Hovedstaden, siden Christian 4. anlagde Christianshavn i 1600-tallet.